NIE dla biletów GC EE
|
Drodzy Fani Depeche Mode,
Live Nation Polska, organizator koncertów Depeche Mode w Polsce, po 5 miesiącach
od rozpoczęcia sprzedaży biletów na koncert w Warszawie (25 lipca 2013 r.),
rozpoczyna kolejną sprzedaż, tym razem na koncert w Łodzi, 24 lutego 2014 roku.
Oczywiście, cieszymy się tym, że Depeche Mode gra w naszym kraju coraz więcej
koncertów. Niestety, wraz z kolejnymi występami Brytyjczyków nad Wisłą z
niepokojem obserwujemy galopujące ceny biletów. Szczególnie bolesna polityka
cenowa Live Nation Polska dotyczy biletów w najdroższej wersji tzw. Golden
Circle Early Entrance (GC EE, tzn. z wcześniejszym wejściem, gwarantującym
miejsce w pierwszych rzędach). Bilet na ten sektor kosztuje 385 zł. (ok. 90
euro). Tym samym wejściówki na łódzki koncert stają się jednymi z najdroższych w
całej Europie na obecnej trasie Delta Machine Tour.
Zdecydowanie nie zgadzamy się z taką polityką cenową Live Nation Polska.
Pod mało rozsądnym hasłem reklamowym: "tylko dla prawdziwych fanów" (Czy fani z
biletami na inne kategorie miejsc nie są prawdziwymi fanami? Albo czym osoby
niepełnosprawne przebywające w odrębnym sektorze zasłużyły sobie na taką
dyskryminację?) organizator próbuje za 385 zł./szt. sprzedawać bilety "z
wcześniejszym wejściem", które są droższe o 110 zł. od biletów na płytę w II.
kategorii (Golden Circle) i o 165 zł. od biletów na płytę w III. kategorii. Z
kolei bilet na trybuny kosztuje 330 złotych, podczas gdy w 2010 r. w Łodzi, w
tej samej hali, ceny wynosiły odpowiednio 187 zł. (płyta) i 176 zł. (trybuny).
Prawie dwukrotny wzrost cen w tak krótkim czasie jest głęboko niezrozumiały.
Ponadto niepokojąca jest praktyka "śrubowania" cen biletów na kategorię GC EE,
która nie jest znana na innych europejskich obiektach - wszędzie indziej na
sektor pod sceną obowiązuje tylko jedna cena. W tym kontekście zwracamy uwagę,
że przy cenie 385 zł. za bilet sektor tuż przed sceną wcale nie zapełni się
"prawdziwymi" fanami, jak usiłuje to sugerować organizator, lecz raczej mniej
zainteresowanymi osobami z zasobnymi portfelami.
Absurdalny jest także termin rozpoczęcia sprzedaży biletów - prawie rok przed
koncertem, mimo, iż jest to hala na blisko 18 tysięcy osób. W 2010 r. dwa
koncerty Depeche Mode na tym obiekcie sprzedały się w kilka tygodni, a mimo to
sprzedaż rozpoczęto pół roku przed koncertami. Z kolei sprzedaż biletów na
lipcowy koncert w Warszawie (stadion na ponad 40 tysięcy osób) ruszyła 9
miesięcy przed wydarzeniem. To dosyć osobliwa praktyka, biorąc pod uwagę tak
znaczne odległości czasowe.
Ze względu na przytoczone okoliczności apelujemy do wszystkich osób
wybierających się na koncert w Łodzi, aby zbojkotowały najdroższą wersję biletów
(GC EE za 385 zł/szt.). Jesteśmy przekonani, że również w dalszej części płyty,
jak i na trybunach, polscy fani są w stanie stworzyć kolejny raz niepowtarzalną
atmosferę święta. Taką, jaką udało się zapewnić podczas poprzednich występów
Depeche Mode w Polsce. Jednocześnie, wbrew krzywdzącym hasłom reklamowym Live
Nation Polska, jesteśmy jednomyślni w ocenie, że prawdziwi fani zespołu zajmują
miejsce nie tylko pod barierkami, w pierwszych rzędach, ale także na innych
miejscach, np. w dalszej części płyty, na trybunach czy na miejscach dla
niepełnosprawnych, a wykładnikiem bycia prawdziwym fanem nie była, nie jest i
być nie może zasobność portfela!
Drodzy Fani Depeche Mode, informując o tej akcji znajomych i przekazując ją
dalej, wyślemy wspólnie organizatorowi koncertu Live Nation Polska sygnał, że w
wyjątkowo kiepski sposób próbuje wyciągnąć od fanów dodatkowe pieniądze. Fakt,
że jesteśmy oddanymi fanami nie może być pretekstem do ustalania absurdalnie
wysokich cen biletów, szczególnie w porównaniu do innych koncertów w Europie, w
odniesieniu do sytuacji gospodarczej naszego kraju, a przede wszystkim
zamożności polskich fanów. Pokażmy że stanowimy grupę, z która należy się
liczyć.
Stay Devoted!
|
|
|
|
|