Strona g│ˇwna Kontakt Mapa strony Kana│ RSS





Celebrator - imprezy fanˇw Depeche Mode





ARCHIWUM - WYWIADY
Wywiad z Martinem Gore
 depechemode.com (07.12.2000)
Webmaster: Jak posuwaj─ů si─Ö prace nad miksem?

Martin: Bardzo dobrze. Pracujemy z osob─ů, z kt├│r─ů jeszcze tego nie robili┼Ťmy - go┼Ťciu nazywa si─Ö Steve Fitzmorris - jest wyj─ůtkowo szybki. W tej chwili po prostu bawimy si─Ö z nim w ganianego. Musimy dopracowa─ç pozosta┼ée utwory, bo on ju┼╝ zmiksowa┼é wszystkie kt├│re by┼éy gotowe, wi─Öc teraz pr├│bujemy doprowadzi─ç materia┼é do fazy miksowania. Nie jeste┼Ťmy tak szybcy jak on. On jest super wy┼Ťcigowcem.

Webmaster: Jak si─Ö pracuje z kim┼Ť, z kim jeszcze nie pracowa┼ée┼Ť?

Martin: On jest naprawd─Ö wspania┼éy. Jak powiedzia┼éem, nie pracowali┼Ťmy dot─ůd z nikim tak szybkim. Na swoim odcinku pracy, on jest do przodu. Poniewa┼╝ jednak nie jeste┼Ťmy ca┼ékiem tak szybcy jak on, mo┼╝emy nie sko┼äczy─ç ca┼ékowicie pracy przed ┼Üwi─Ötami - jak pocz─ůtkowo planowali┼Ťmy - i mo┼╝e to zabra─ç jeszcze tydzie┼ä lub dwa przysz┼éego roku, co w┼éa┼Ťciwie uwzgl─Ödnili┼Ťmy ju┼╝ wcze┼Ťniej. Wiedzieli┼Ťmy, ┼╝e mo┼╝e by─ç taka potrzeba. Ale je┼Ťli przekroczymy termin o tydzie┼ä, czy dwa, to nic dla nas nie znaczy.

Webmaster: Por├│wnuj─ůc do poprzednich album├│w, do czego mo┼╝na przyr├│wna─ç te nowe piosenki? Czy ┼éatwiej by┼éo ci je napisa─ç? Czy dzieje si─Ö teraz co┼Ť wa┼╝nego w twoim ┼╝yciu co robi┼éo by je bardziej znacz─ůcymi?

Martin: Kiedy wpad┼éem ju┼╝ w ci─ůg pracy, wszystko odbywa┼éo si─Ö naprawd─Ö naturalnie, ale musia┼éem walczy─ç ze sob─ů w zesz┼éym roku, kiedy rozpocz─ů┼éem pisanie po raz pierwszy. Zamierza┼éem zacz─ů─ç w styczniu albo lutym, ale kiedy zacz─ů┼é si─Ö pa┼║dziernik a ja dalej nie napisa┼éem niczego, zacz─ů┼éem troch─Ö panikowa─ç. Wtedy postanowi┼éem, ┼╝e potrzebuj─Ö jakiego┼Ť towarzystwa podczas procesu tworzenia. To wtedy zaanga┼╝owa┼éem w to Garetha Jonesa i Paula Freegarda. Od tego momentu to sta┼éo si─Ö dla mnie o wiele prostsze, poniewa┼╝ wiedzia┼éem, ┼╝e oni siedz─ů obok i czekaj─ů a┼╝ przyjd─Ö z pomys┼éami. By┼éo kilka piosenek, gdzie oni siedzieli w studio czekaj─ůc na post─Öpy a ja m├│wi┼éem "ok, dajcie mi kilka godzin a ja p├│jd─Ö do domu z moj─ů gitar─ů i wr├│c─Ö z pomys┼éem i prost─ů piosenk─ů". To da┼éo mi skupienie, kt├│rego wcze┼Ťniej nie mia┼éem. My┼Ťl─Ö, ┼╝e czasem potrzebujesz troch─Ö nacisku. Je┼╝eli przez te wszystkie miesi─ůce sp─Ödzone w domu na robieniu niczego, mia┼ébym ten rodzaj nacisku, wiedz─ůc, ┼╝e kto┼Ť czeka na mnie, i przymus pracy - mo┼╝e zrobi┼ébym co┼Ť znacznie wcze┼Ťniej.

Webmaster: Patrz─ůc z punktu widzenia autora piosenek, jak to jest by─ç pod tak─ů presj─ů w sprawie nowych utwor├│w? Wytw├│rnia chce nowe piosenki, fani si─Ö niepokoj─ů...

Martin: To wcale na mnie nie dzia┼éa┼éo. Mia┼éem takie naciski przez sze┼Ť─ç albo siedem miesi─Öcy, kiedy rozpaczliwie pr├│bowa┼éem napisa─ç co┼Ť samemu w domu. Wiem, ┼╝e zesp├│┼é potrzebowa┼é piosenek. Wiem, ┼╝e wytw├│rnia chcia┼éa, ┼╝eby┼Ťmy co┼Ť wypu┼Ťcili. Wiem, ┼╝e by┼éy miliony fan├│w na ca┼éym ┼Üwiecie czekaj─ůce na nowy materia┼é, ale to mnie nie mobilizowa┼éo. Dalej nie mog┼éem usi─ů┼Ť─ç i zmusi─ç si─Ö do
napisania czegokolwiek. Dopiero kiedy odczu┼éem namacaln─ů obecno┼Ť─ç ludzi siedz─ůcych w studio i czekaj─ůcych na moj─ů prac─Ö - wtedy poczu┼éem ten nacisk. My┼Ťl─Ö, ┼╝e to by┼é bardzo przyjemny proces. Jedna z rzeczy kt├│ra by┼éa wa┼╝na to towarzystwo - atmosfera by┼éa naprawd─Ö dobra.

Webmaster: Za┼éo┼╝─Ö si─Ö, ┼╝e kiedy piszesz piosenk─Ö, to ┼éatwiej jest robi─ç to na osobno┼Ťci, ni┼╝ mie─ç naoko┼éo ludzi m├│wi─ůcych "pisz piosenki - teraz".

Martin: W ka┼╝dym razie nigdy nie pisz─Ö w ten spos├│b. Nie w┼é├│cz─Ö si─Ö po okolicy, nie zauwa┼╝am czego┼Ť interesuj─ůcego o czym musz─Ö napisa─ç. Ja si─Ö oczyszczam, wywlekam wszystko z pod┼Ťwiadomo┼Ťci. To cz─Östo s─ů moje w┼éasne prze┼╝ycia, ale w jaki┼Ť spos├│b wyci─ůgam je z tak odleg┼éych g┼é─Öbin, ┼╝e sam nie jestem cz─Östo pewien sk─ůd pochodz─ů. Zawsze powtarzam, ┼╝e to dla mnie dziwny proces.

Webmaster: Czy jest jaka┼Ť muzyka, kt├│rej ostatnio s┼éucha┼ée┼Ť i mog┼éaby mie─ç jaki┼Ť wp┼éyw na nowy album?

Martin: Raczej nie mo┼╝na powiedzie─ç, ┼╝e jest co┼Ť takiego czym byliby┼Ťmy ca┼ékowicie zainspirowani, co powodowa┼éoby, ┼╝e pod─ů┼╝aliby┼Ťmy jakim┼Ť utartym szlakiem. S─ůdz─Ö, ┼╝e kiedy zaczynali┼Ťmy z nagrywaniem, Daniel (Miller) przysy┼éa┼é wiele swoich audycji radiowych. Gra┼é naprawd─Ö dziwne rzeczy. Du┼╝o z "Clicks And Cuts". To s─ů ludzie tworz─ůcy awagardow─ů muzyk─Ö elektroniczn─ů. Maj─ů troch─Ö punkow─ů moralno┼Ť─ç jak dla mnie, bo po prostu nie chc─ů sprzedawa─ç du┼╝ych ilo┼Ťci p┼éyt i podoba mi si─Ö taka moralno┼Ť─ç. (┼Ťmiech) W dzisiejszych czasach wiele tak zwanych niezale┼╝nych i alternatywnych grup startuje w przes┼éank─ů, ┼╝eby by─ç najs┼éynniejszym zespo┼éem ┼Üwiata. Nie powinno tak by─ç. Naprawd─Ö lubi─Ö brzmienie wielu nagra┼ä, bo ich tw├│rcy podchodzili do nich z my┼Ťl─ů zadowolenia ze sprzeda┼╝y 10 p┼éyt na ca┼éym ┼Üwiecie.

Webmaster: W 1999 zrobi┼ée┼Ť remiks "Soluble Words" grupy On. Jak tamto brzmienie, je┼╝eli w og├│le, odbija si─Ö na obecnym albumie?

Martin: Nie, naprawd─Ö nie. My┼Ťl─Ö, ┼╝e to by┼éa pierwsza rzecz przy kt├│rej ja, Gareth (Jones) i Paul (Freegard) pracowali┼Ťmy wsp├│lnie. To by┼éo to, albo mogli┼Ťmy wcze┼Ťniej zrobi─ç jeden utw├│r instrumentalny przed z┼éapaniem si─Ö za materia┼é na album. Ale nie, to by┼éo tylko to o co mnie poprosili - ta rzecz dla The Ken Andrews /On - poprosili mnie o to i bardzo polubi┼éem ten kawa┼éek. Nie ma zbyt wielu utwor├│w kt├│re lubi─Ö i mia┼é bym ochot─Ö nad nimi pracowa─ç, a ten by┼é wyj─ůtkowy. Brzmienie tego materia┼éu w tamtym momencie spowodowa┼éo, ┼╝e si─Ö za to wzi─Öli┼Ťmy. Nie s─ůdz─Ö, ┼╝eby to mia┼éo
jaki┼Ť wp┼éyw na p┼éyt─Ö.

Webmaster: Jak brzmi─ů twoje domowe nagrania na ten album w por├│wnaniu do wersji studyjnych?

Martin: Tym razem, poniewa┼╝ pracuj─Ö z Garethem, kt├│ry jest realizatorem d┼║wi─Öku i z Paulem, kt├│ry programuje instrumenty klawiszowe, piosenki by┼éy o wiele bardziej wyko┼äczone kiedy dotar┼éy do etapu studio. Ale m├│wi─ůc to musz─Ö przyzna─ç, ┼╝e wi─Ökszo┼Ť─ç z nich zmieni┼éa si─Ö drastycznie, poniewa┼╝ pracujemy z Markiem Bellem, kt├│ry jak s─ůdz─Ö jest teraz jednym z najlepszych producent├│w na ┼Üwiecie. My┼Ťl─Ö, ┼╝e to co on wni├│s┼é do nagra┼ä jest ca┼ékowicie wspania┼ée. On nie robi niczego w zwyk┼éy spos├│b. Ca┼éy jego spos├│b my┼Ťlenia jest inny. Nigdy nie wyjdzie z jakimi┼Ť banalnymi pomys┼éami.

Webmaster: Ile piosenek ┼Ťpiewasz na nowym albumie?

Martin: W tej chwili dwie. Jest jeszcze tylko jeden wokal do zrobienia i jest przeznaczony dla Dave'a. My┼Ťl─Ö, ┼╝e Dave b─Ödzie go ┼Ťpiewa─ç ale mamy tylko jeszcze dwa tygodnie do ko┼äca. Nie mo┼╝emy w┼éa┼Ťciwie nagrywa─ç wokali dopiero w styczniu, a Dave ma tak┼╝e kolejny do zrobienia na stron─Ö b i dlatego podchodz─Ö ostro┼╝nie do stwierdzenia, ┼╝e tylko dwie - na wypadek gdyby to si─Ö zmieni┼éo. To zdecydowanie zale┼╝y od Dave'a.

Webmaster: Do kilku ostatnich album├│w (wliczaj─ůc bie┼╝─ůcy), zapraszali┼Ťcie muzyk├│w z zewn─ůtrz. Jak s─ůdzisz, jak to wp┼éywa na album i jak zostali oni wybrani?

Martin: To s─ů przewa┼╝nie ludzie kt├│rych lubimy i zale┼╝y nam na pracy z nimi. Ale musz─Ö przyzna─ç, ┼╝e tym razem pracowali┼Ťmy z kim┼Ť zupe┼énie przypadkowym. Kiedy nagrywali┼Ťmy w Santa Barbara, pr├│bowali┼Ťmy u┼éo┼╝y─ç p─Ötl─Ö perkusyjn─ů w czasie, a by┼éo to bardzo skomplikowane bo to by┼éa p─Ötla 4/4 na rytmie na 3/4. Ten perkusista przypadkowo wszed┼é do biura, a Jonathan, nasz menad┼╝er, by┼é tam i powiedzia┼é "O, jeste┼Ť perkusist─ů. Mo┼╝e by┼Ť tam poszed┼é i pom├│g┼é im u┼éo┼╝y─ç t─Ö perkusj─Ö". Wi─Öc on wszed┼é i po prostu si─Ö przedstawi┼é. Powiedzia┼é "Ehm, jestem perkusist─ů. Na imi─Ö mam Airto. Je┼╝eli kiedykolwiek chcieliby┼Ťcie ┼╝ebym zagra┼é na perkusji, po prostu zadzwo┼äcie". Wi─Öc sprawdzili┼Ťmy go i okaza┼éo si─Ö, ┼╝e jest najlepszym perkusist─ů na ┼Üwiecie. Z pewno┼Ťci─ů potrafi gra─ç ca┼éy miesi─ůc u Ronnie'go Scott'a w Londynie. (┼Ťmiech) Nie by┼éa to osoba, kt├│r─ů zarezerwowaliby┼Ťmy dla siebie, ale przypadkowo tak wysz┼éo. Jeden z tych mi┼éych zbieg├│w okoliczno┼Ťci.

Webmaster: Jak si─Ö pracuje z Markiem Bellem? Jak mo┼╝na go por├│wna─ç do innych producent├│w z kt├│rymi pracowali┼Ťcie?

Martin: On jest znacznie lepszym praktykiem ni┼╝ wi─Ökszo┼Ť─ç ludzi z kt├│rymi dotychczas pracowali┼Ťmy. Tim (Simenon) by┼é bardziej pomys┼éodawc─ů i mia┼é ca┼éy zesp├│┼é wok├│┼é siebie. M├│g┼é powiedzie─ç "Chc─Ö, ┼╝eby to by┼éo jak to", albo "Chc─Ö, ┼╝eby to by┼éo jak tamto", i dalej ca┼éy zesp├│┼é musia┼é do tego doj┼Ť─ç - podczas gdy Mark - potrafi w pi─Ö─ç minut stworzy─ç ka┼╝dy d┼║wi─Ök jaki mu przyjdzie do g┼éowy.

Webmaster: To jest taki facet jakich nie cierpię. Nigdy nie udaje mi się wydobyć z klawiszy dźwięków jakie bym chciał.

Martin: Tak, mnie te┼╝. (┼Ťmiech)

Webmaster: Na wideo i zdj─Öciach z Internetu wida─ç ci─Ö z Rolandem JD 800 i gramofonem Technics 1200, obok innego sprz─Ötu. Ile praktycznej roboty wykonujesz na tym albumie?

Martin: Ja wi─Öcej robi─Ö we wcze┼Ťniejszej fazie. Jak wspomina┼éem, dema by┼éy znacznie bardziej dopieszczone kiedy dotar┼éy do studio, wi─Öc wiele element├│w z nich jest do tej pora u┼╝ywane, mimo ┼╝e cz─Ö┼Ť─ç powsta┼éa zanim jeszcze Mark m├│g┼é je us┼éysze─ç. Z drugiej strony Mark jest tak sprawny z brzmieniem, ┼╝e zaj─ů┼éem tylne siedzenie od tego momentu i powiem mu co mi si─Ö podoba a co nie, co przypomina spos├│b pracy z Timem (Simenonem). Ja i Tim obgadywali┼Ťmy piosenki, a potem przekazywali┼Ťmy nasze pomys┼éy zespo┼éowi. Tym razem mog─Ö pozostawi─ç Markowi ca┼é─ů robot─Ö. Mog─Ö powiedzie─ç "lubi─Ö to", "to mi si─Ö nie podoba", "my┼Ťl─Ö, ┼╝e to dobre, bo to albo tamto", albo "to nie tak, bo my┼Ťl─Ö, ┼╝e to nie pasuje do tej piosenki"...po prostu tak pracujemy.

Webmaster: Opr├│cz element├│w analogowych, jakie inne rodzaje d┼║wi─Ök├│w wprowadzasz na album?

Martin: Jak ju┼╝ m├│wi┼éem zaanga┼╝owali┼Ťmy Airto na perkusji. Mamy troch─Ö prawdziwych b─Öbn├│w - nie za du┼╝o - ale mamy Christiana, perkusist─Ö kt├│ry gra┼é na ostatniej trasie i zagra on na b─Öbnach. U┼╝ywamy gitar, a Knox (Chandler) napisa┼é dla nas parti─Ö smyczkow─ů do jednej z piosenek, wi─Öc jest kwartet smyczkowy w jednej z piosenek.

Webmaster: Jak trudno jest dla ciebie, osoby pisz─ůcej piosenki, pozwoli─ç komu┼Ť kto b─Ödzie robi─ç remiks przewr├│ci─ç utw├│r do g├│ry nogami? Czy podchodzisz do tego bez emocji, czy raczej jak do z┼éa koniecznego w przemy┼Ťle muzycznym?

Martin: To mo┼╝e by─ç na dwa sposoby. Zwykle wybieramy ludzi kt├│rych powa┼╝amy. Przez po┼éow─Ö czasu jeste┼Ť mile zaskoczony co oni zrobili z jedn─ů z piosenek, a przez drug─ů po┼éow─Ö my┼Ťlisz "jak─ů drog─ů oni pr├│bowali tutaj p├│j┼Ť─ç?" - to w og├│le nie dzia┼éa. To ciekawy proces. To nie jest tak, ┼╝e tego nie cierpi─Ö, albo co┼Ť i ten kt├│ry p├│┼║niej zostaje wydany jest zawsze interesuj─ůcy. S─ů takie kt├│re odrzucamy, kt├│rych ┼Üwiat nie ma dane us┼éysze─ç...

Webmaster: Przychodzi mi na my┼Ťl "It's No Good" zremiksowany przez BT.

Martin: Tak, s─ů te┼╝ inne. Jest ca┼éa masa, kt├│re przez te lata nie ujrza┼éy ┼Ťwiat┼éa dnia.

Webmaster: W┼éa┼Ťnie s┼éysza┼éem remiks "Rush" zrobiony przez jednego z Coil i s┼éycha─ç, ┼╝e mieli dost─Öp do oryginalnych ta┼Ťm.

Martin: Coil rzeczywi┼Ťcie to zrobili. Czy to si─Ö nie ukaza┼éo?

Webmaster: Nie - to się nigdy nie ukazało.

Martin: Wi─Öc to jest jeden z tych, kt├│re nigdy nie ujrza┼éy ┼Ťwiat┼éa dziennego.

Webmaster: Rozumiem dlaczego. (┼Ťmiech)

Martin: (┼Ťmiech)

Webmaster: Jak s─ůdzisz, jak nowy materia┼é prze┼éo┼╝y si─Ö na format koncertowy?

Martin: S─ůdz─Ö, ┼╝e prze┼éo┼╝y si─Ö bardo dobrze tym razem. Jestem pewien, ┼╝e b─Ödziemy gra─ç tylko pi─Ö─ç albo maksymalnie sze┼Ť─ç utwor├│w z nowej p┼éyty. Chodzi mi o to, ┼╝e nie mo┼╝na zagra─ç wi─Öcej ni┼╝ tyle bez popadania w przesad─Ö. Wi─Öc twierdz─Ö, ┼╝e b─Ödzie pi─Ö─ç albo sze┼Ť─ç piosenek, kt├│re najbardziej pasuj─ů do ┼Ťrodowiska koncertowego i jestem pewien, ┼╝e b─Öd─ů ┼Ťwietne.

Webmaster: Nawi─ůzuj─ůc do nadchodz─ůcej trasy, czy by┼éy ju┼╝ jakie┼Ť pomys┼éy odno┼Ťnie jej rozmiar├│w, dodatkowych muzyk├│w na scenie, wyst─Öp├│w otwieraj─ůcych itp.?

Martin: My┼Ťl─Ö, ┼╝e planujemy skorzysta─ç z tych samych muzyk├│w co ostatnio, poniewa┼╝ wszyscy sprawili si─Ö naprawd─Ö dobrze. Byli tak dobrzy, ┼╝e nie mo┼╝emy si─Ö teraz na nich wypi─ů─ç. (┼Ťmiech) Rozmiary trasy - wyobra┼╝am sobie, ┼╝e to prawdopodobnie potrwa oko┼éo 5 miesi─Öcy.

Webmaster: Kiedy rozmawiałem z Andym, zauważył on, że ciężko jest się zebrać na trasę zespołowi, który ma rodziny i tym podobne.

Martin: Dok┼éadnie i ostatnim razem to by┼éo sprawdzanie naszych mo┼╝liwo┼Ťci, poniewa┼╝ nie robili┼Ťmy tego od jakiego┼Ť czasu. To by┼éy dla nas troch─Ö nerwowe czasy. Przetrwali┼Ťmy cztery miesi─ůce, wi─Öc tym razem wydaje si─Ö nam, ┼╝e damy rad─Ö kolejny miesi─ůc. Ale nie chcia┼ébym ┼╝eby to trwa┼éo o wiele d┼éu┼╝ej, bo zapuszczamy si─Ö wtedy znowu na niebezpieczne wody.

Webmaster: Kiedy robili┼Ťcie tras─Ö World Violation, gra┼ée┼Ť w po┼éowie kilka utwor├│w akustycznie. Jest to w┼Ťr├│d kolekcjoner├│w jedno z wa┼╝niejszych nagra┼ä do zdobycia. Czy jest jaka┼Ť szansa na kolejny akustyczny zestaw podczas nadchodz─ůcej trasy?

Martin: W┼éa┼Ťciwie nie ustalili┼Ťmy jeszcze listy nagra┼ä. To jest sprawa nad kt├│r─ů musimy usi─ů┼Ť─ç i za┼éatwi─ç w styczniu. Chcemy to za┼éatwi─ç dosy─ç wcze┼Ťnie, poniewa┼╝ to dotyczy kwestii prze┼éo┼╝enia muzyki na format koncertowy. Wiele z tego mo┼╝na zrobi─ç w Anglii, zanim facet, kt├│ry to robi, jedzie do Ameryki. Wi─Öc musimy to ustali─ç najp├│┼║niej do ko┼äca stycznia. Nie rozmawiali┼Ťmy o tym dot─ůd w zespole, wi─Öc naprawd─Ö nie wiem.

Webmaster: Patrz─ůc na dzisiejsze stacje radiowe, jak s─ůdzisz, jak nowa muzyka Depeche pasuje do radia? Nie masz ┼╝adnych obaw?

Martin: Nie s─ůdz─Ö, ┼╝eby w og├│le pasowa┼éa, czy mam jakie┼Ť obawy? Nie, wcale nie, czy my w og├│le kiedykolwiek do tego pasowali┼Ťmy?

Webmaster: ┼Üwietna odpowied┼║! (┼Ťmiech)

Martin: (┼Ťmiech)

Webmaster: Wasza oficjalna witryna internetowa osi─ůgn─Ö┼éa ostatnio 19. pozycj─Ö g┼éosami ponad 75 000 ludzi w plebiscycie na dotmusic.com. Czy ci─ůg┼ée poparcie ze strony fan├│w Depeche Mode jest dla ciebie zaskoczeniem i jak s─ůdzisz, co trzyma┼éo zesp├│┼é tak mocno ze sob─ů przez ponad dwie dekady?

Martin: By┼éy takie czasy, kiedy fani mnie zaskakiwali, ale s─ů tak niezmienni od bardzo dawna i wiem, ┼╝e mamy t─ů sta┼é─ů, fanatyczn─ů baz─Ö fan├│w. To dosz┼éo do momentu, kiedy ju┼╝ mnie wi─Öcej nie zaskakuje. Wiesz, s─ů szaleni w pozytywny spos├│b.

Webmaster: Po Internecie kr─ů┼╝y wiele "nie obiegowych" nagra┼ä Depeche Mode, z kt├│rych niekt├│re s─ů twoimi demami. Z punktu widzenia autora piosenek, jakie masz w zwi─ůzku z tym odczucia?

Martin: W og├│le mnie to nie obchodzi, ale ciekawe, ┼╝e po┼éowa z tych nagra┼ä to w og├│le nie jeste┼Ťmy my. Kto┼Ť mi powiedzia┼é, ┼╝e ma 74 minuty ┼Ťci─ůgni─Ötego materia┼éu i ┼╝e zrobi mi kopi─Ö. Powiedzia┼éem, ┼╝e bardzo chcia┼ébym to us┼éysze─ç, chocia┼╝ ┼╝eby wiedzie─ç co to jest. Jakie┼Ť trzy, czy cztery nagrania s─ů bardzo interesuj─ůce, bo s─ů to dema o kt├│rych ca┼ékiem zapomnia┼éem i prawdopodobnie nawet nie mam ich kopii. Reszta to jakby rockowe kapele graj─ůce nas i takie tam, ale ludzie wierz─ů, ┼╝e to my.
Wszystko co trzeba zrobi─ç, to napisa─ç na stronie, ┼╝e to Depeche Mode i ludzie w to uwierz─ů. Jest jeszcze ten nowy kawa┼éek. S┼éysza┼ée┼Ť ten "Sweetest Condition"?

Webmaster: A tak, słyszałem. To bolesne.

Martin: W┼éa┼Ťciwie to zabawne. Nazywaj─ů to "Sweetest Con" ["najs┼éodszy kant" - przyp. t┼éumacza]. Przynajmniej s─ů szczerzy. Nikt w┼éa┼Ťciwie tego nie ┼éapie. (┼Ťmiech). W ka┼╝dym razie to nie my.

Wywiad przeprowadził Daniel Barassi (webmaster strony oficjalnej Depeche Mode).
Strona g│ˇwna Do gˇry
Copyright © 2005-2017 Modern Mode
Realizacja : DIALNET
strona g│ˇwna /  news /  zespˇ│ /  dyskografia /  galeria /  teksty /  fani /  archiwum /  strona