Strona g│ˇwna Kontakt Mapa strony Kana│ RSS





Celebrator - imprezy fanˇw Depeche Mode





ARCHIWUM - ARTYKUúY
Dave Gahan - Pan i Niewolnik
 Anna Dziedzic - Tylko Rock (5/2001)
W 1990 r. w dzia┼éach og┼éosze┼ä brytyjskich gazet pojawi┼é si─Ö zagadkowy anons: Tw├│j osobisty Jezus. Pod podanym numerem telefonu, o czym przekona┼éo si─Ö wielu szukaj─ůcych religijnej pociechy lub po prostu ciekawskich, kry┼éa si─Ö piosenka Depeche Mode Personal Jesus. Dave Gahan ┼Ťpiewa┼é w niej: Podnie┼Ť s┼éuchawk─Ö, zrobi─Ö z ciebie wyznawc─Ö. Tymczasem sam mia┼é ju┼╝ tak wielu "wyznawc├│w", ┼╝e pojawi┼éy si─Ö k┼éopoty z uniesieniem ci─Ö┼╝aru popularno┼Ťci...
Dom, w kt├│rym mieszka┼é w├│wczas Gahan, by┼é trzecim z kolei. Poprzednie Dave musia┼é opu┼Ťci─ç, nie mog─ůc normalnie funkcjonowa─ç w sytuacji, gdy o drugiej w nocy fani siedz─ůcy na jego trawniku zdzierali gard┼éa ┼Ťpiewaj─ůc piosenki Depeche Mode. Rado┼Ť─ç z odzyskanej prywatno┼Ťci nie trwa┼éa jednak d┼éugo. Kt├│rego┼Ť dnia i do tych drzwi wokalisty Depeche Mode zapuka┼é rozentuzjazmowany fan. By┼é ubrany w ciuchy starannie imituj─ůce styl Dave'a i oczekiwa┼é pochwa┼éy za sw├│j spryt i oddanie. Okaza┼éo si─Ö, ┼╝e wynaj─ů┼é detektywa, kt├│ry ┼Ťledz─ůc Gahana zlokalizowa┼é jego nowe mieszkanie... Zabawne? Mo┼╝e kiedy┼Ť by┼éoby to zabawne, ale tym razem Dave wydar┼é si─Ö na bliskiego p┼éaczu ch┼éopaka i w s┼éowach powszechnie uwa┼╝anych za obel┼╝ywe nakaza┼é mu si─Ö odczepi─ç. Par─Ö dni p├│┼║niej co prawda wys┼éa┼é do niego list, w kt├│rym znalaz┼é si─Ö wers: Przepraszam, ale musisz uszanowa─ç moj─ů prywatno┼Ť─ç. Korespondencja przynios┼éa skutek przeciwny do zamierzonego, gdy┼╝ adresat skwapliwie odpisa┼é: Przepraszam, ┼╝e zawraca┼éem ci g┼éow─Ö, ju┼╝ nigdy wi─Öcej tego nie zrobi─Ö. PS. Czy mog─Ö wpa┼Ť─ç w przysz┼éym tygodniu?
Jednak s┼éawa, kt├│r─ů cieszy┼é si─Ö Gahan wraz z kolegami, to nie tylko szalej─ůca na prze┼éomie lat osiemdziesi─ůtych i dziewi─Ö─çdziesi─ůtych "depeszomania" i piszcz─ůce na koncertach zespo┼éu dziewczyny (Kiedy ogl─ůdasz filmy z Beatlesami, krzyczenie wydaje si─Ö zupe┼énie naturalne, ale kiedy ludzie krzycz─ů podczas twoich wyst─Öp├│w, jest to naprawd─Ö ┼Ťmieszne - komentowa┼é Dave). S┼éawa to tak┼╝e nieko┼äcz─ůce si─Ö trasy koncertowe, podczas kt├│rych traci si─Ö kontakt z bliskimi, ogromne napi─Öcie psychiczne, alkohol i wreszcie narkotyki. Jakie narkotyki? - wykr─Öca┼é si─Ö Gahan, indagowany w 1993 roku przez w─Ösz─ůcego sensacj─Ö dziennikarza pisma "Rolling Stone". Religia, narkotyki - o kt├│rym z tych pieprzonych narkotyk├│w chcesz porozmawia─ç? S─ů tak blisko zwi─ůzane: dobro, z┼éo, narkotyki, alkohol, szczero┼Ť─ç, wina... Minie jeszcze troch─Ö czasu, zanim wokalista przyzna si─Ö publicznie do swojego uzale┼╝nienia.
Natomiast do fascynacji jasn─ů stron─ů w┼éasnej popularno┼Ťci Gahan zawsze przyznawa┼é si─Ö ch─Ötnie. W pocz─ůtkach kariery zespo┼éu wydawa┼é si─Ö skr─Öpowany t┼éumami nastolatek, kt├│re rzuca┼éy si─Ö, by go ca┼éowa─ç. Skr─Öpowanie szybko jednak min─Ö┼éo i ju┼╝ nied┼éugo Dave nie m├│g┼é ukry─ç swojego zachwytu faktem, ┼╝e kiedy na koncertach Depeche Mode chwyta si─Ö za przyrodzenie na oczach dwudziestu tysi─Öcy ludzi, odpowiada mu g┼éo┼Ťny ryk widowni. Rola wokalisty, na kt├│rym z konieczno┼Ťci zawsze w pierwszym rz─Ödzie skupia si─Ö uwaga fan├│w, zw┼éaszcza nastoletnich, przynios┼éa Gahanowi szybk─ů s┼éaw─Ö, a sukces by┼é tym wi─Ökszy, ┼╝e ca┼ékowicie niespodziewany. Wcze┼Ťniej Dave ucz─Öszcza┼é do szko┼éy plastycznej, a z muzyk─ů by┼é zwi─ůzany przede wszystkim jako s┼éuchacz, g┼é├│wnie punk rocka w wykonaniu The Clash i The Damned. Zdarzy┼éo mu si─Ö jednak wzi─ů─ç udzia┼é w zbiorowym muzykowaniu - za┼Ťpiewa┼é wtedy piosenk─Ö Davida Bowiego Heroes. Tam wypatrzyli go poszukuj─ůcy w┼éa┼Ťnie wokalisty cz┼éonkowie grupy Composition Of Sound, czyli Vincent Clarke, Martin Gore i Andrew Fletcher. Przyj─Öty do zespo┼éu Gahan wkr├│tce zmieni┼é jego nazw─Ö na Depeche Mode.
Chocia┼╝ z pocz─ůtku nikt nie by┼é zainteresowany nagraniami grupy, koniunktura nied┼éugo uleg┼éa zmianie. Nagle ogromn─ů popularno┼Ťci─ů zacz─Ö┼éa si─Ö cieszy─ç muzyka nazwana New Romantic. A na listach przeboj├│w znalaz┼éo si─Ö r├│wnie┼╝ miejsce dla opartych na brzmieniu syntezator├│w, wczesnych nagra┼ä Depeche Mode. Niewiele czasu by┼éo trzeba, by Dave Gahan z plastyka dekoruj─ůcego wystawy sklepowe sta┼é si─Ö rozpoznawan─ů na ulicach gwiazd─ů. Ta szybko zdobyta popularno┼Ť─ç by┼éa jednak do┼Ť─ç specyficzna. ┼╗eby sprzeda─ç swe pierwsze nagrania w Europie, cz┼éonkowie Depeche Mode musieli zgodzi─ç si─Ö na ka┼╝d─ů form─Ö promocji, co w praktyce oznacza┼éo schlebianie gustom nastoletniej publiczno┼Ťci. Muzycy nie tylko byli sta┼éymi bohaterami magazyn├│w takich jak "Bravo", wci─ů┼╝ udzielaj─ůc odpowiedzi na pytania w rodzaju: Jaki jest tw├│j ulubiony kolor, ale pojawiali si─Ö r├│wnie┼╝ w programie Razzmatazz nadaj─ůcym list─Ö przeboj├│w dla m┼éodej publiczno┼Ťci. Co gorsza, podstawowym warunkiem zaistnienia w masowej ┼Ťwiadomo┼Ťci by┼é na pocz─ůtku lat osiemdziesi─ůtych odpowiedni image, kt├│rego Dave szczerze nie znosi┼é: wymuskane ubrania i oczy podkre┼Ťlone za pomoc─ů kredek. Zesp├│┼é, staraj─ůc si─Ö dopasowa─ç do oczekiwa┼ä fan├│w, godzi┼é si─Ö na infantylizacj─Ö, co przysparza┼éo mu tyle samo przyjaci├│┼é, co wrog├│w. Dotyczy┼éo to zw┼éaszcza fryzury a la Gahan, kt├│ra by┼éa z r├│wn─ů pasj─ů kopiowana przez rzesze m┼éodych ludzi, co wy┼Ťmiewana przez innych. W 1991 roku Alan Wilder skar┼╝y┼é si─Ö magazynowi "Rolling Stone", ┼╝e podczas pobytu na Florydzie dwadzie┼Ťcia razy w ci─ůgu jednego dnia dokuczano mu z powodu fryzury... Cz┼éonkowie zespo┼éu przez d┼éugie lata byli przede wszystkim obiektem zainteresowania m┼éodzie┼╝y, a w 1990 roku po wydaniu p┼éyty Violator nadal trafia┼éy do nich pro┼Ťby nastolatek o odcisk ust na papierze. Fakt, ┼╝e muzycy zaczynali jako grupa popowa, a nie rockowa, po┼éo┼╝y┼éo si─Ö cieniem na ich karierze, bo przez d┼éugie lata krytyka nie traktowa┼éa zespo┼éu powa┼╝nie.
Tymczasem Gahan nigdy nie by┼é grzecznym ch┼éopcem, a jego cukierkowe wcielenie z pocz─ůtk├│w kariery Depeche Mode by┼éo wymuszone i nieprawdziwe. W przeciwie┼ästwie do Vince'a Clarke'a i Andy'ego Fletchera nie ┼Ťpiewa┼é jako dziecko w ko┼Ťcielnym ch├│rze. A trzeba zaznaczy─ç, ┼╝e by┼éa to chyba jedyna niewinna rozrywka, jak─ů oferowa┼éo ch┼éopcom ich rodzinne miasto Basildon. Basildon zbudowano w ca┼éo┼Ťci po wojnie w celu odci─ů┼╝enia przedmie┼Ť─ç brytyjskiej stolicy. I cho─ç le┼╝y mi─Ödzy Londynem a kurortem Southend, nikt jad─ůcy przechodz─ůc─ů obok autostrad─ů tam nie zagl─ůda. Pow├│d? Basildon to gigantyczne osiedle-sypialnia, gdzie nie ma zbyt wielu mo┼╝liwo┼Ťci sp─Ödzenia wolnego czasu, za to kwitnie przest─Öpczo┼Ť─ç. Nie dziwi wi─Öc, ┼╝e dzieci┼ästwo sp─Ödzi┼é Dave na w┼é├│czeniu si─Ö z podejrzanymi typami, pozowaniu na twardego faceta i je┼╝d┼╝eniu do londy┼äskich klub├│w. I cho─ç na zdj─Öciach Gahana z 1993 roku uwag─Ö zwraca bogata kolekcja nowych tatua┼╝y, to pierwszy z nich Dave zafundowa┼é sobie ju┼╝ w wieku czternastu lat. Picie i ┼éykanie proch├│w tak┼╝e nie zacz─Ö┼éo si─Ö razem z karier─ů w Depeche Mode. Ju┼╝ od oko┼éo dwunastego roku ┼╝ycia Dave raczy┼é si─Ö alkoholem, podjada┼é matce lekarstwa i pali┼é haszysz. Jako nastolatek mia┼é za┼éo┼╝on─ů policyjn─ů kartotek─Ö, kt├│ra zawiera┼éa zapis jego chuliga┼äskich wybryk├│w, a zalicza┼éy si─Ö do nich kradzie┼╝e samochod├│w, wandalizm oraz... malowanie graffiti (przez to, ┼╝e by┼é notowany, Gahan ju┼╝ jako cz┼éonek Depeche Mode cz─Östo miewa┼é problemy z przekraczaniem granicy podczas tras koncertowych zespo┼éu). Wiele lat p├│┼║niej muzyk przyznawa┼é si─Ö do alergii na Basildon. Ka┼╝dy pobyt w rodzinnym mie┼Ťcie przypomina┼é mu k┼éopoty z prawem i bijatyki, a widok kolejnych pokole┼ä dzieciak├│w wst─Öpuj─ůcych na drog─Ö przest─Öpstwa zasmuca┼é.
W m┼éodym wieku Dave zasmakowa┼é tak du┼╝ej ilo┼Ťci wra┼╝e┼ä, ┼╝e potem pod┼Ťmiewa┼é si─Ö z Martina Gore'a, kt├│ry dopiero po wydaniu przez Depeche Mode p┼éyty Some Great Reward w roku 1984 rzuci┼é si─Ö w wir rozrywek. Dwudziestotrzyletni Gore zerwa┼é w├│wczas z dziewczyn─ů, z kt├│r─ů spotyka┼é si─Ö od czas├│w szkolnych, i zamieszka┼é w s┼éyn─ůcym z nocnego ┼╝ycia Berlinie. Dave tak komentowa┼é w wywiadzie dla "New Musical Express" zachowanie kolegi: Robi teraz rzeczy, jakie ja robi┼éem w wieku szesnastu lat. Ca┼ée to gadanie o znudzeniu jest dok┼éadnie tym podej┼Ťciem, kt├│re ja mia┼éem. Chodzi┼éem do klub├│w z lud┼║mi znacznie starszymi ode mnie. Nosi┼éem tony makija┼╝u i przebiera┼éem si─Ö...
Kiedy Dave zosta┼é wokalist─ů Depeche Mode, swoj─ů now─ů rol─Ö uwa┼╝a┼é za tak wielkie wyzwanie, ┼╝e dla kura┼╝u przed pierwszym publicznym wyst─Öpem wypi┼é dziesi─Ö─ç piw. Nie min─Ö┼éo jednak wiele czasu, a na scenie zacz─ů┼é czu─ç si─Ö bogiem, bohaterem wieczoru. By┼éo to tym ┼éatwiejsze, ┼╝e podczas koncert├│w Depeche Mode pozycja Gahana by┼éa celowo mocno wyeksponowana. Zesp├│┼é szybko bowiem doszed┼é do wniosku, ┼╝e nie chce powiela─ç popularnego w├│wczas, a wypracowanego przez Kraftwerk schematu wyst─Öp├│w na ┼╝ywo. Sprowadza┼é si─Ö on do tego, ┼╝e muzycy graj─ůcy na instrumentach elektronicznych byli na scenie nie tylko unieruchomieni obs┼éugiwaniem sprz─Ötu, ale r├│wnie┼╝ programowo zdystansowani wzgl─Ödem widowni. Koncerty, na kt├│rych tworzono taki klimat zwi─ůzanego z technologi─ů wyobcowania, by┼éy jednak bardzo statyczne i w gruncie rzeczy nudne. Poza tym granie na instrumentach elektronicznych nie wynika┼éo w przypadku Depeche Mode z zainteresowania technologi─ů sam─ů w sobie, cho─ç podej┼Ťcie zespo┼éu do nowinek brzmieniowych zainspirowa┼éo niejednego tw├│rc─Ö spod znaku Detroit techno. Jak zgodnie wyznali kiedy┼Ť Martin Gore i Andy Fletcher, dla nich syntezator by┼é "punkowym instrumentem", to jest dost─Öpnym dla ka┼╝dego medium, za pomoc─ů kt├│rego ┼éatwo mo┼╝na sformu┼éowa─ç jaki┼Ť przekaz. W zwi─ůzku z tym cz┼éonkowie Depeche Mode szybko zadbali o to, ┼╝eby trafi─ç do widowni w bezpo┼Ťredni spos├│b: na koncertach sami stali za syntezatorami, a Gahan mia┼é zbli┼╝y─ç si─Ö do fan├│w i nawi─ůza─ç z nimi kontakt. Z racji swojego temperamentu wywi─ůzywa┼é si─Ö z tego zadania znakomicie, cho─ç prasa muzyczna nieraz kpi┼éa z jego nieporadnych pr├│b ta┼äca i rzucania si─Ö po scenie. Gahan uwielbia┼é skupia─ç na sobie uwag─Ö publiczno┼Ťci, a w wywiadzie dla magazynu "Time Out" w 1993 roku nieskr─Öpowanie fantazjowa┼é o tym, co mo┼╝na zrobi─ç, ┼╝eby jego wyst─Öpy by┼éy jeszcze bardziej spektakularne. Zdradzi┼é na przyk┼éad ch─Ö─ç chodzenia po ludziach. Na swe ruchy miednic─ů i okrzyki Dave zawsze jednak otrzymywa┼é odpowied┼║, a kiedy krzycza┼é do mikrofonu: Przy┼é─ůczcie si─Ö teraz do refrenu, my┼Ťl─Ö, ┼╝e wszyscy to znacie, nazywa si─Ö "Blasphemous Rumours", widownia zgodnie ┼Ťpiewa┼éa o Bogu, z kt├│rego poczuciem humoru co┼Ť jest nie w porz─ůdku.
┼Üpiewaj─ůc taki refren fani musieli zauwa┼╝y─ç, ┼╝e teksty piosenek Depeche Mode zmieni┼éy si─Ö po odej┼Ťciu z zespo┼éu Vincenta Clarke'a. Martin Gore m├│wi┼é o s┼éowach autorstwa Clarke'a: S─ů dziwne, bo nic nie znacz─ů. A Gahan wspomina┼é, jak zaskoczyli go kiedy┼Ť na ulicy fani, kt├│rzy zacz─Öli ┼Ťpiewa─ç New Life, najwi─Ökszy przeb├│j z p┼éyty Speak And Spell: Nawet ja musia┼éem si─Ö zastanowi─ç: co to znaczy? Kiedy autorem tekst├│w zosta┼é Gore, s┼éowa zyska┼éy na szczero┼Ťci, cho─ç czasem r├│wnie┼╝ na pretensjonalno┼Ťci. ┼üatwo by┼éo szydzi─ç z Gahana, kt├│ry w piosence People Are People przekonywa┼é s┼éuchaczy, ┼╝e ludzie s─ů lud┼║mi, i wielu przeciwnik├│w zespo┼éu bezlito┼Ťnie tak robi┼éo. Ale spod pi├│ra Gore'a zacz─Ö┼éo wychodzi─ç wiele dobrych wierszy, kt├│re w interpretacji Dave'a okazywa┼éy si─Ö naprawd─Ö przejmuj─ůce. Sam Gore, gdy komentowa┼é zainspirowane tw├│rczo┼Ťci─ů Brechta i Kafki teksty z p┼éyty Black Celebration, by┼é zadowolony, ┼╝e piosenki Depeche Mode odzwierciedlaj─ů ┼╝ycie pe┼éniej ni┼╝ produkcje innych popowych zespo┼é├│w. Gdy Gahan ┼Ťpiewa┼é teksty Gore'a dotycz─ůce ┼Ťmierci, absurdu istnienia, niezrozumia┼éo┼Ťci cierpienia, chorej mi┼éo┼Ťci, robi┼é to bardzo sugestywnie. Nie dzia┼éo si─Ö tak bez przyczyny. Dave cz─Östo zgadza┼é si─Ö z przekazem Martina, a w przypadku Songs of Faith and Devotion mia┼é wra┼╝enie, jak gdyby s┼éowa piosenek traktowa┼éy o jego prze┼╝yciach, cho─ç Gore czerpa┼é do nich inspiracj─Ö z w┼éasnego wn─Ötrza. Dave tak m├│wi┼é o tej najbardziej drapie┼╝nej, rockowej p┼éycie w dotychczasowej dyskografii zespo┼éu: Ka┼╝da piosenka na tym albumie by┼éa najlepsz─ů rzecz─ů, jak─ů Martin m├│g┼é dla mnie zrobi─ç. Jak przyjaciel przyjacielowi pom├│g┼é mi wyleczy─ç wiele ran. Ale droga Dave'a do przezwyci─Ö┼╝enia osobistych problem├│w by┼éa jeszcze bardzo daleka. Co gorsza, prawdziwe piek┼éo mia┼éo dopiero nadej┼Ť─ç.
Gahan r├│┼╝ni┼é si─Ö od swych koleg├│w z zespo┼éu. Na przyk┼éad je┼Ťli chodzi o narkotyki, pozostali cz┼éonkowie Depeche Mode potrafili zachowa─ç umiar. Nawet kiedy si─Ögali po du┼╝e ilo┼Ťci alkoholu, substancji pobudzaj─ůcych oraz uspokajaj─ůcych podczas nie ko┼äcz─ůcych si─Ö tras, gdzie grali po 180 koncert├│w. Chcieli ┼éatwo pozby─ç si─Ö napi─Öcia psychicznego oraz dobrze bawi─ç po wyst─Öpach, a ten hedonistyczny tryb ┼╝ycia nie m├│g┼é oczywi┼Ťcie pozostawa─ç bez konsekwencji. Trasa koncertowa po wydaniu p┼éyty Violator mocno nadwyr─Ö┼╝y┼éa zdrowie muzyk├│w, a trasa promuj─ůca Songs Of Faith and Devotion by┼éa pod tym wzgl─Ödem jeszcze gorsza. Martin Gore dosta┼é w├│wczas ataku apopleksji. Ale nikt poza Gahanem nie bra┼é heroiny...
Tak┼╝e pod innym wzgl─Ödem Gahan r├│┼╝ni┼é si─Ö od reszty Depeche Mode. Gore na przyk┼éad, kt├│remu nieobce by┼éy nastroje melancholii, daleki by┼é od popadania w skrajno┼Ťci, od pozwolenia, by ciemno┼Ť─ç i bezsilno┼Ť─ç przeci─ůgn─Ö┼éy go na swoj─ů stron─Ö. W przypadku Dave'a by┼éo inaczej. Got├│w by┼é w swych poszukiwaniach zapu┼Ťci─ç si─Ö bardzo daleko. Niestety ulega┼é romantycznemu z┼éudzeniu, ┼╝e emocjonalna intensywno┼Ť─ç prze┼╝y─ç jest miar─ů dotarcia do czego┼Ť istotnego. ┼╗e skoro zwyk┼ée ┼╝ycie jest banalne, to penetracja mrocznej strony poszerza horyzonty. W 1991 roku m├│wi┼é o swym pragnieniu stania si─Ö "prawdziwym rockmanem, takim, jakich ju┼╝ nie ma", pragnieniu ┼╝ycia na wysokich obrotach i kwestionowania wszystkiego w imi─Ö poszukiwania "kim naprawd─Ö jest Dave Gahan". To st─ůd p├│┼║niejsza, demoniczna zmiana wygl─ůdu, pokazuj─ůca cz┼éowieka na kraw─Ödzi, igraj─ůcego z ┼╝yciem i ┼Ťmierci─ů po to, by dotrze─ç jeszcze g┼é─Öbiej i jeszcze dalej. Nie spos├│b oprze─ç si─Ö wra┼╝eniu, ┼╝e dewiza, przy┼Ťwiecaj─ůca temu post─Öpowaniu, mog┼éaby brzmie─ç jak ta, kt├│r─ů sformu┼éowa┼é niegdy┼Ť Jim Morrison: P├│j┼Ťcie na ca┼éo┼Ť─ç, a┼╝ do ko┼äca - to musi by─ç ekscytuj─ůce! Dave skoczy┼é w chaos, tak jak w dzieci┼ästwie skaka┼é z dusz─ů na ramieniu z najwy┼╝szej wie┼╝y do basenu i tak jak na koncertach Depeche Mode skaka┼é ze sceny w widowni─Ö. ┼╗eby dostarczy─ç sobie wra┼╝e┼ä, ┼╝eby zobaczy─ç, co si─Ö stanie... A co dzia┼éo si─Ö w tym drugim przypadku? T┼éum napiera┼é na Gahana, got├│w go rozszarpa─ç, o czym wokalista m├│wi┼é z b┼éyskiem w oku. Szybko jednak okaza┼éo si─Ö, ┼╝e balansowanie na granicy autodestrukcji stwarza wi─Öcej problem├│w, ni┼╝ rozwi─ůzuje.
Alan Wilder powiedzia┼é kiedy┼Ť, ┼╝e Gahan ma tendencje do popadania ze skrajno┼Ťci w skrajno┼Ť─ç i ci─ůg┼éych zmian nastroj├│w. Sam Dave r├│wnie┼╝ przyznawa┼é si─Ö do tego, ┼╝e jest zawsze albo silnie pobudzony, albo przygn─Öbiony. Pobudzenia szuka┼é wsz─Ödzie. Uwielbia┼é dreszczyk emocji, kt├│ry towarzyszy┼é mu podczas m┼éodzie┼äczych ucieczek przed policj─ů w Basildon. Uwielbia┼é zastrzyk adrenaliny, jaki dostarcza┼éy mu koncerty Depeche Mode. A wychodz─ůc na miasto po now─ů dzia┼ék─Ö narkotyku czu┼é si─Ö, jakby si─Öga┼é po zakazany owoc, i by┼éo to dla niego szalenie ekscytuj─ůce. I cho─ç swoj─ů potrzeb─Ö za┼╝ywania narkotyk├│w t┼éumaczy┼é napi─Öciem psychicznym spowodowanym popularno┼Ťci─ů zespo┼éu, wpisuje si─Ö ona w towarzysz─ůce Dave'owi od wczesnej m┼éodo┼Ťci poszukiwanie intensywnych prze┼╝y─ç. Dopiero po latach Gahan zauwa┼╝y┼é, ┼╝e narkotyki odci─Ö┼éy go od prawdziwych emocji, ot─Öpi┼éy i pozostawi┼éy z poczuciem wewn─Ötrznej pustki. Na razie nie s┼éucha┼é ostrze┼╝e┼ä pozosta┼éych cz┼éonk├│w Depeche Mode, zmartwionych widokiem kolegi, kt├│ry wkracza na r├│wni─Ö pochy┼é─ů. Mia┼é przekona─ç si─Ö na w┼éasnej sk├│rze o fa┼észywo┼Ťci obietnicy kryj─ůcej si─Ö w strzykawce: oto pierwsze przyjemne doznania min─Ö┼éy, a on znalaz┼é si─Ö na dnie uzale┼╝nienia. Innymi s┼éowy, Gahan przeszed┼é klasyczn─ů drog─Ö narkomana. Eksperymentowanie ze zwi─Ökszaniem dawek narkotyk├│w i ich sk┼éadem. Ci─ůg┼ée przedawkowania i k┼éopoty ze zdrowiem. Utrata dawnych przyjaci├│┼é, za to znajomo┼Ťci z lud┼║mi, kt├│rzy co prawda okradli jego dom, ale pomagali za┼éatwi─ç narkotyki. Niemo┼╝no┼Ť─ç utrzymania pozor├│w normalnego ┼╝ycia przed matk─ů i kilkuletnim synem Jackiem, a w ko┼äcu utrata zaufania ze strony bliskich. Pr├│ba samob├│jstwa jako desperacki akt wo┼éania o pomoc. Podejmowanie nieudanych stara┼ä zerwania z na┼éogiem. Na szcz─Ö┼Ťcie w pewnym momencie wszystko to si─Ö sko┼äczy┼éo. Oskar┼╝ony o posiadanie kokainy i postawiony przed alternatyw─ů: wi─Özienie albo odwyk. Gahan wybra┼é to drugie i tym razem mu si─Ö uda┼éo. Zacz─ů┼é odbudowywa─ç swoje ┼╝ycie, odnalaz┼é si─Ö w roli ojca, nagra┼é album Ultra.
W przypadku Davida mieszanka popularno┼Ťci i ci─ůgot do ┼║le poj─Ötych mocnych wra┼╝e┼ä okaza┼éa si─Ö wybuchowa. W obliczu tego, co przydarzy┼éo si─Ö Gahanowi, s┼éabo┼Ťci innych cz┼éonk├│w zespo┼éu, na przyk┼éad przebieranie si─Ö w damskie fata┼éaszki praktykowane niegdy┼Ť przez Martina Gore'a, wydaj─ů si─Ö niewinn─ů zabaw─ů (kt├│r─ů zreszt─ů po trosze by┼éy). A przecie┼╝ tylko pozostaj─ůc w┼Ťr├│d ┼╝ywych mo┼╝na odnale┼║─ç prawd─Ö o sobie. I za┼Ťpiewa─ç na nowej p┼éycie Depeche Mode...
Strona g│ˇwna Do gˇry
Copyright © 2005-2017 Modern Mode
Realizacja : DIALNET
strona g│ˇwna /  news /  zespˇ│ /  dyskografia /  galeria /  teksty /  fani /  archiwum /  strona